Komentáře k článku
Pro mě článek sice poučný, ale já se "nechávám adoptovat" těmi, kteří si mě najdou. Takže vlastně můžu se považovat za útulkovou majitelku. Naposledy je to Čertice, která je u nás pár hodin i "s cestou". Tím neodsuzuji ty, kteří chtějí kočku s PP. A souhlasím s tím, aby se nějakým způsobem zamezovalo množení "na kšeft", protože pak zvířata jen trpí. Ať už nemocemi nebo defekty. Kočkařům i kočičkám přeji pohodičku se svými třemi zlatíčky zlatíčky.
macek | 25.7.2011 19:57:32
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
nikki | 25.7.2011 21:47:43
Pro Niky: To je vše, co k tématu chcete říct? Proč se pak vůbec namáháte s příspěvkem. Evidentně by jste potřeboval(a) odbornou pomoc, ale tu musíte hledat jinde.
macek | 26.7.2011 6:55:27
Souhlasím s "mackem"
Marky | 26.7.2011 9:39:15
souhlasím s tím, že by se neměli podporovat množitelé, kterí se ke zvířatům chovají pouze jako k "výrobnímu prostředku", aniž jim zajistí nejzákladnější péči. Souhlasím s tím ,že by měla probíhat osvěta s kastrováním, protože vlny nechtěných koťátek každý rok zaplavují depozita a útulky. Takže kotě (štěně) s PP. Také je nutné CHS vybírat, ne všechny jsou dobré. poptat se známých atd. Já nikdy nechtěla mít CHS, chodit na výstavy atd, hledala jsem kamarády. I když správněji všichni mí kamarádi si našli mne. Oni prostě přišli a už zůstali. A Nikki ????
Máme doma útulkovou ADÉLKU od jejích dvou let a je to ta nejposlušnější a nejfajnovější kočička, jakou znám. Ale nic proti "papírovým".
Magi | 26.7.2011 11:48:18
zajímavý článek
Nerozumím čím jste chtěli vážení pisatelé sáhodlouhého článku obohatit tyto stránky,pokud jsem si všimla tak se tu schází milovníci koček a ne množitelé...tak trochu mi to připadá jako když kuchař vtrhne do kuchyně kde se dobře vaří a vypráví jak se dělá svíčková.Při tom přeskakuje od prošpikování masa po výběr hrnce.Malá připomínka k tomu že kočka nemá hrůzu z vody z dob kdy se koťata topila...to myslíte vážně???.....Myslíte vážně Světlnano nebo Milane že jelikož má vaše kočička výborné předky tak je inteligentnější..nechcete doufám tvrdit že kočičky s PP budou chytřejší nežli ty bez známých rodičů?Mám dva psy oba s PP..jeden pracoval u záchranářů a má několik zkoušek,výstavně absolutně neúspěšný....druhý téhož plemene je šampion několika zemí a po úmorném výcviku si pamatuje základní povely...
Moc se těším na další články a jsem zvědavá co se v nich dozvím nového.A vaše moto?..platí pro milion koček s PP nebo bez PP.........
Opravdu - to vaše motto mě trochu zaráží! Na jedné straně se propaguje kastrace koček a na druhé????? chovné stanice??????
Tak mi to trochu moc připadá jako u nás lidí...nalezené dítě bez rodičů je také bez PP, a myslím, že může být daleko lepším člověkem než to dítě, které své rodiče má!
Naprosto souhlasím s článkem. A opět je to tady: někdo vysloví svůj názor a hned je peskován, kritizován, vychováván nějakými chytráky, co si myslí, že můžou do všeho mluvit. Opět jsem se dnes při pročítání kočičích inzerátů přesvědčil, že množitelé koťat, kteří se neštítí prodávat POSLEDNÍ 5-ti týdenní kotě za 1500 Kč, kotě, které je plně závislé minimálně 7 týdnů na své matce a sourozencích, jde k novým majitelům. Pak se nestačí divit, že mají rýmy, výtoky z očí, nejedí, mají průjmy, prostě všechny známky stresu. Nemluvě o pozdějším problémovém chování, viz agresivita nebo nečistotnost. Všichni odsuzujeme děti v babyboxech, ale přesně tohle dělají množitelé svým koťatům, odkládají je velmi předčasně!!! 90 % národa (a to vím z mnoha diskusí) si myslí, že koťata jsou odstavena v 8 týdnech jako štěňata!!! P.S. Pro Kočkomilku: stanice jsou chovatelské, chovné jsou kočky. Taky jedna odbornice, že?
karel | 29.7.2011 21:16:23
Karel: přesně! Tahle diskuze je ukázkou toho, proč jsem se už přestala jakýchkoliv diiskuzí zde účastnit a posléze na Adélku vůbec chodit, poněvvadž tady abych se skoro styděla, že chovám kočky s PP :-(((((
Kočkomilka má názor odlišný, tak jej napsala, nikoho nepeskuje, ani nekritizuje,ani nenapadá - možná se přepsala...ještě proto může být odborník v jiné profesy a na kočky má svůj názor!
Já osobně mám (ujala jsem se jich) všechno kočky bez PP, které si nás v lese samy našly. Všechny jsou zdravé, čistotné a velmi chytré! Babulka se dožila v květnu 19 let! v úplném zdraví...a jak je chytrá ještě i v tomto věku!
Mňau!
Zdravíme všechny kočkomily! z krásných kočičích lesů a hor z úpatí Bílých Karpat.....
Na začátku článku je otázka:
Jak vybrat chovnou stanici?
Takže pokládám dotaz Chovnou stanici nebo Chovatelskou stanici?
Poučte mě prosím!
Omluva, že se s tím cpu sem, ale v článku je zmínka i o útulkáčkách .... tak co kdyby ... DÁREČKY, které pomůžou mňoukandám -
Kdyby se třeba hodil nový tip na dárek ...
Dovoluji si ozvat s letní nabídkou, co kdyby ...
Jelikož jsou prázdniny, čas nezodpovědných odkladačů živých prázdninových dárků a nechtěnátek,
vyhlašujeme letní akci, jelikož nás čekají další a další výdaje, neboť lidstvo ne a ne dostat rozum ;-(
A jelikož se nám zalíbily barevné sklenice, zde jsou :
http://www.artcat.cz/artcat/eshop/0/0/5/228-TRIO-COLOR
http://www.artcat.cz/artcat/eshop/0/0/5/223-MIAU-DUO-COLOR
MAJKA | 31.7.2011 19:28:43
Myslím, že se tu víří zcela zbytečně negativní emoce...
Magi | 1.8.2011 14:26:54
souhlasím s Magi. Většinou se to zvrhne ve vášnivé osočování, nejen zde. Tak ano, jsem samozřejmě pro to aby CHS prodávaly krásná, zdravá koťátka s PP. Na druhou stranu všude kolem potkáváme zubožená nechtěňátka, o množitelích vůbec nemluvě. Ti také mají právo na domov a lásku.Všichni tu jistě víte, jak se přistupuje běžně ke kočičímu životu, v lidských očích moc hodnoty nemá. Naco kastrovat, stačí utopit. A když příjdeme o mámo, no bóže, koček je tolik. Naco krmit, ať si chytí myš. Z přesně takových podmínek je náš Mikešek. Je to prostě v lidech a o lidech. A nehádejme. Jedni kočenky s PP, druzí sztráci srdce pro nalezenečky, důležité je, že se mají dobře. Cehož ani PP není zárukou, stačí navštívit stránky třeba Perské kočky v nouzi.
pro ..... na konci příspěvku jsem to vysvětlil: chovatelská je stanice, chovná je kočka
karel | 1.8.2011 22:35:38
Dobrý den,
myslím si, že vše je v lidech. Věřím, že většina chovatelů jsou slušní lidé a chovají kočičky pro radost a není jim jedno komu je prodají. Hodně takových slušných se ujme i přitoulané kočičky o čemž jsem se přesvědčila zde na ADÉLCE. Bohužel najdou se i tací co chovají kočičky pro peníze a o jejich další osud se nestarají. Věřím, že takových není moc, ale já se jedním takovým osobně setkala. Ujali jsme se 5-ti přitoulaných kočiček, ale manžel moc toužil po mývalce, proto si na internetu jedno koťátko vyhlídl. Když pro kočičku dcera jela-byla překvapená, že neměla v sedmi měsících jméno-říkaly ji jenom kotě. Ještě se svou sestřičkou žila venku v kleci. Nedostali jsme žádnou smlouvu-majitel ani nevěděl co jsme za lidi a kde jeho kotě skončí. Dostali jsme jenom očkovací průkaz. Přestože znal manželovu emailovou adresu- ani jednou se nezeptal jak se kočička má. Ještě jsem se chtěla zmínit o tom, že čistokrevnost kočiček není zárukou jejich chytrosti. Povahové rysy určitá plemena jistě mají, ale já doma pozoruji, že je chytrá nejenom naše mývalka Daisinka, ale i ostatní naši přitoulaní miláčkové. Všechny čičiny jsou z mého pohledu krásné a zaslouží si naši péči a lásku.
Chtěla bych se pisatele článku optat - jak dlouho žijete s kočkou? záměrně nepíši "chováte" kočku...protože většinou,at se nám to líbí nebo ne, kočka je naším vlastníkem, ne my jejím. Z článku mám pocit, že jste si pořídili kočku a objevili Ameriku a patent na rozum.Problematika je mnohem složitější, než zde velmi zjednodušeně popisujete a také se snažíte poučovat...na webu, kde se schází milovníci koček a vámi sdělené rady většinou dávno ví. Rozhodně nelze tvrdit, že by "šlechtičny" byly chytřejší než tzv. obyčejné kočky, tohle tvrzení zavání snobismem. Obyčejný mourek může být a často bývá chytřejší, bystřejší a přítulnější než vyšlechtěné a často bohužel i přešlechtěné kočky. A jestli je CHS nebo PP garancí opravdu seriozního přístupu? Kdepak.Je to jen a jen o lidech.i mnozí "chovatelé" dávají koťata předčasně nebo ne dostatečně socializovaná, bohužel, zdaleka ne všichni chovatelé mají své chovné kočky a kocoury testované na HCM nebo PKD a další nemoci. A také zdaleka ne všichni, kteří odchovají ko´tata bez PP, tak činí kvůli zisku...někdo prostě jen chce dopřát své kočičce jednou koťátka...a protože má ke kočičce úzký citový vztah, má ho i ke ko´tatům, stará se vzorně a koťatům hledá dobré domovy a zajímá se o jejich osud v nových domovech, což naopak mnozí chovatelé z CHS nečiní. Útulkové kočky si jistě také zaslouží dobré domovy a styl, jakým píšete - když vám nezáleží na tom, jestli bude kočka chytrá, hezká atd., vezměte si útulkovou...tímto stylem jaksi útulkovým kočkám moc neprospíváte. přitom právě v útulcích nebo depozitech bývají krásné, velmi originální, jedinečné kočky, jedinečné vzhledem i povahou , takové, které jsou neopakovatelnými osobnostmi. Ani kočičí svět prostě není černobílý, jak by se možná z vašeho článku mohlo zdát...a lásku, péči a pozornost si zaslouží všechny kočky, ne jen ty s PP!
Miki | 3.8.2011 1:28:34
Mám pocit, že se nám tady debata zvrhla v souboj mezi chovateli "papírových" a "obyčejných micin. Myslím si, že účelem článku bylo hlavně upozornit na nezodpovědné množitele...i když některé formulace nejsou zrovna podle mého gusta. Souhlasím s tím, že pokud člověk chce mazlíčka konkrétní rasy, má si najít seriozní CHS a nepodporovat lidi, kterým jde jen o zisk. Ale CHS není zárukou zodpovědného majitele, jak jsem si přečetla v příspěvku o mainské kočičce, takže je třeba hledat a hlavně propagovat zodpovědné chovatele. A tvrdě trestat ty, kteří vidí jen peníze a ne zvíře. Na FB jsem svědkem toho, jak se útulky perou s přílivem pejsků tzv. množitelů...nemoci, degenerace apod. Já jsem v majetnictví dnes už zase tří koček, další má bratr, kterého si adoptovaly kočky - bezdomovky, občas se přiživí Bedříšek, který rozhodně nepatří mezi zanedbané zvířátka, ale jemu chutná domácí strava a tak chodí zobnout....Prostě každý jsme jiný, ale buďme tolerantní i k těm, kteří mají jiný názor. Proto tady Adélka je...sdlovat sio své postřehy, podělit se o radosti i starosti, obdivovat naše kočičí Veličenstva, která si nás omotala kolem tlapek. Je mi jedno, jestli má kočka PP nebo je to Micka z Horní Dolní, prostě je to KOČKA a ty já miluju.
Článek je tak trošku blecha, která skáče od jednoho tématu ke druhému:)Už osm let máme kočičku, která k nám jednoho dne přišla a už zůstala. Není to žádné PP, loví jako drak, je to atlet a komunikuje neuvěřitelným způsobem. Řekne všechno, co potřebuje říct, i něco navíc, odměňuje nás za naši lásku svou vlastní i ulovenými myškami a ptáčky:) Nedala bych ji za nic na světě a přesto bych někdy do budoucna chtěla mývalku a moc dobře vím, že takovou jen tak "někde nepotkám" a budu muset vybírat v CHS, což vůbec nepovažuji za problém, nebo neúctu k "obyčejným kočkám". Všechno jsou to kočky, všechny mají svůj původ, své povahy, charaktery, zvyky, lásku. A opravdu je mi jedno, odkud ta kočička je, hlavně že se máme. V tomto ohledu mi právě článek výše připadá trochu arogantní a zbytečný.
Laura | 3.8.2011 13:10:06
Ještě jsem chtěla a zapomněla dodat, že článek je právě napsán takovým způsobem, že se nedivím vlně nevole proti CHS či koškám s PP, což je jenom škoda. Upřímně si nejsem jistá, že autor článku je "skutečným a nefalšovaným milovníkem" koček či jakýchkoliv jiných zvířat, protože potom by o PP nepsal takovým - řekněme trošku hloupým - způsobem. Znám mnoho CHS, které by se pro své miláčky přetrhly a nejsou to pro ně "jen zvířata". Právě takovéhle články pro tyto lidi vyznívají spíše negativně a člověk má pak pocit jakési arogance. Autor článku nechť se zamyslí vůbec nad zvířetem jako takovým, protože pokud ho opravdu posuzuje takto, pak je velmi povrchní.
Laura | 3.8.2011 13:20:54
Nemám problém s chovnými stanicemi, papírovými kočkami, ani jejich majiteli.Nemyslím, že je tady boj mezi útulačkami a šlechtěnými, ale málokomu, kdo má kočku se bude líbit styl, jakým je článek napsaný. A mimochodem, tohle je web, kde jsem vždy cítila, že tu jsou kočkomilové, ne lidi, co dělí kočky na papírové a bezpapírové!
Marky | 5.8.2011 10:31:48
pro rýpaly se omlouvám a opravuji chovnou stanici na chovatelskou...
Marky | 5.8.2011 10:33:16
Tak já tedy také přidám svoji trošku do mlýna - článeček jsem jen prolítla a myslím, že mohu srovnávat - mám MCO s PP za nekřesťanské peníze, absolutně nevychovanou a dle tvrzení mého manžela ve srovnání s chlupáčem od popelnic bez známého původu a domácí kočinou od rodičů se známým původem bez průkazu také úplně blbou. Je to roční kocourek, je kastrovaný, na výstavy jezdit nebudu, nemám na to ani čas ani náladu. Takže mám za nekřesťanské peníze sice MCO, ale pouze na mazlíka, netypovou, k výstavám nevhodnou, s čímž jsem souhlasila, protože mi o tituly nejde a koťata prodávat nechci. Mohla jsem si koupit jakékoli jiné plemeno, ale já chtěla kočku komunikativní, hravou a vhodnou k dítěti a tenhle se mi líbil i barevně. Jisté povahové rysy plemene MCO můj PP kocour má, ale taky má ušní svrab a z toho zánět ucha, který si už přinesl z CHS a přes moje opětovné aplikace ne levných všelicosů (Stronghold, Advocate, ATB kapky atd.) tento stav přetrvává, takže si dovedete přestavit, jak asi je mazlivý, když se mu pořád vrtám v uchu a tahám ho po veterině. A byla to vyhlášená CHS, na kterou jsou mimochodem skvělé reference a má i velké výstavní úspěchy – nejsem žádný nováček a i když jsem jisté nedostatky viděla už při návštěvách CHS, prostě jsem si kocourka koupila - holt se tento vrh nepovedl, no. Trochu mi to ale vadí - majitelé se pak už na kocoura nikdy neinformovali, když jsem si ho v 5 měsících přinesla, byl maličký, že i vet se mi smál, že moje popelnicovka vypadá víc mývalí než můj "drahoušek" s PP. No, dohnal to trochu, ale typický něžný obr z něj asi nebude. Já bych zas tak moc ty kočky s PP neglorifikovala, je to jen o přístupu lidí (chovatelů i „množitelů“), jak se o kočky starají – i mezi kočkami s PP a chovateli koček s PP mohou být problémy a jsou – zabývám se kočkami už dost dlouho a vím to. Někdy je to vinou chovatele, někdy je to náhoda, ale tvrdit, že pouze koupí kotěte s PP získám kvalitní a zcela zdravé zvíře je absolutní nesmysl. Podle mě je boj chovatelů proti množitelům jen o penězích – množitelé koček bez PP prostě snižují cenu koťat na trhu. Důležité je, aby lidé měli kočičky rádi a snažili se jim rozumět a aby vychovávali své děti k lásce ke všem živým tvorům - ono to není tak jednoduché říci kupujte jen kočky s PP - já nejsem žádný chudák, ale když jsem platila svého netypového „maiňáka“ na mazlíka, trhalo mi to srdce a to nejsem lakomá... Ne každý holt v dnešní době na kotě s PP má, zvlášť když ani PP není záruka, že kotě bude zdravé a dlouho vydrží, spíš naopak (genetická výbava mourků odnaproti bude určitě lepší než u šlechticů s PP – viz. hrozba HCM, PKD atd. logicky vyplývající z chovatelského křížení a můj MCO s PP byl zdravotně v mnohem horším stavu než kdy koťata od našich – upřímně, pokud by naši již neměli všechny kočky dávno vykastrované, vzala bych si po smrti svého kocourka kotě od nich – vymazlené, vychované a hlavně zdravé). Já neodsuzuji ani to, když si někdo pořídí kotě levnější od tzv. „množitele“ - v dnešní době to není jednoduché "vypláznout" za netypového mazlíka s PP 10tis. Kč jako jsem to udělala já. Ale milí chovatelé koček s PP, nebojte, nemyslím si, že by se kočky s PP přestaly kupovat – je spousta nadšenců, kterým jde o kočky a o chovatelství jako takové (i když upřímně – myslíte, že peršanky milují své spláclé nosy a siamky své super velké uši a sphynxíci holou prdelku? Není to spíš lidská marnivost?) a je i spousta mně podobných „kočkobláznů“, kteří kočku s PP koupí, pokud budou chtít typovou a budou na to mít. Chovatelé by se tedy měli snažit, aby to byly dobře investované peníze a prodávat jen zvířata typová a hlavně zdravá, což se v mnohých případech neděje a tím si chovatelé koček s PP sami škodí a škodí i chovatelství jako takovému. Já chápu, že všechna koťata se nepovedou, ale hanba by mě fackovala, kdybych někomu dala nemocné zvíře i zadarmo. To mi vadí. Naše koťata když šla do služby, byla i bez PP výstavní. A pokud není zvíře typové, což je samozřejmě běžné, ale přesto má PP, pak bych ho prodávala klidně i s velkou slevou na mazlíka a ne rejžovat za každou cenu – to tedy moc povědomí veřejnosti o tom, že by se měly kupovat jen kočky s PP nepodporuje – proč bych měla dávat peníze za papír, když moje MCO vypadá stejně jako kočka, kterou jsem sebrala od popelnic? Třeba mi i vyroste, já ho mám ráda a chovatelství fandím celý život, přestože se mu nevěnuji, a to zejména z časových důvodů – jezdit na výstavy prostě nestíhám. Takže si klidně příště opět koupím drahé zvíře s PP, když budu chtít, ale pokud bych byla jen trochu méně zapálená do koček, už bych si nikdy v životě kotě s PP nekoupila, protože v mém případě to z hlediska chovatelství i z hlediska typovosti a zdraví kočky prostě byly úplně zbytečně vyhozené peníze – takže si všichni chovatelé koček s PP sáhněte do svědomí a začněte se chovat tržněji – klidně prodávejte super kusy super draze, ale mazlíčky levně a mějte kočky vždy zdravé a krásné, aby se prodávaly samy a ubyde množitelů - pokud budou kočky s PP pro obyčejné smrtelníky dostupnější a budou neodolatelné a zdravé, nebude důvod „množit“ čistokrevné zdravé kočky bez PP… A nenavážejte se do těch, kdo si vezmou kočku z útulku či kdo mají kočku od sousedů – i takových lidí je potřeba, kde by ty chuděry kočičí asi jinak skončily? Buďte rádi, že ten, kdo nemá moc penízků alespoň nějakou kočku má, třeba si od vás koupí i tu drahou, až ušetří, pokud za to bude stát! Takže já bych ani všechny „množitele“ neodsuzovala, já odsuzuji jen nezodpovědné, kruté lidi, kteří se neumějí chovat k mazlíčkovi, jehož si dobrovolně pořídí ani natolik slušně, aby mu zajistili minimálně základní potřeby – jídlo, teplý pelech a trochu lásky a dále odsuzuji ty, kteří kočku vysilují opakovanými porody jen kvůli vydělávání peněz, což se bohužel může týkat i chovatelů koček s PP. Myslím si, že důležitější než otázka nákupu koček s PP či bez PP či darování micin domácích či z útulku je mít to zvířátko poté rád a starat se o něj, aby prožilo dlouhý a krásný život. Mě mnohem víc trápí starost o nechtěné vyhozené opuštěné kočky venku, které zůstaly bez pomoci, krmě a domova. To je horší. Ať si každý pořídí, na co má a co chce, ale ať se o mazlíčka postará! Každý je zodpovědný za to, co k sobě připoutá a to by mělo být cílem webů jako je Adélka - ne hádky o původu zvířátka, ale osvěta o povaze a kráse koček, aby měly co nejvíce příznivců… A to jak ve městě, tak na vsi… A pokud se budou všichni chovatelé i množitelé i obyčejní lidé chovat ke zvířátkům i k sobě slušně, bude na světě líp...
holejšov: Myslím, že píšete celkem z cesty, jinak nic ve zlém...já bych Vám přála, aby jste si ten chov s PP opravdu zkusila na vlastní kůži a pak budete psát asi trošku z jiného pohledu...
Karin | 17.8.2011 21:47:40
Karin, jak to myslíte z cesty? Vám se nezdá zvláštní, že kotě s PP z vyhlášené stanice mělo v uších svrab a mělo rýmu a stále se s těmito problémy potýká? Mně tedy ano - naše koťata bez PP, kterých nám rukama prošlo nemálo, jsme vždy předávali zcela zdravá a silná. Jaký je rozdíl mezi kočkou s PP a bez PP z hlediska péče o ni? Myslíte, že ta s PP toho víc potřebuje? Já myslím, že nikoli, takže i chovatelé koček s PP se mohou či měli by se chovat tak, aby jejich zvířata byla krásná a zdravá, a pak nemusí podobné články vůbec vznikat, pokud PP opravdu bude zárukou kvality, čistokrevnou kočku si koupí s PP každý (podobně jako u psů)... A mimochodem - pokud bych se rozhodla mít chovnou stanici, pak bych se chovala stejně jako doposud - tak, aby moje zvířata měla to nejlepší a byla v perfektním stavu - proč tedy myslíte, že hovořím z cesty? Myslíte, že ten, kdo nemá kočky s PP se o ně stará hůř či za ně utrácí méně peněz? Já myslím, že byste se možná divila... Nejen kočka s PP může být milovaným mazlíčkem... A o to tady vlastně jde, že? A mimochodem - já chov koček s PP vůbec neodsuzuji, naopak - jasně jsem napsala, že slušným chovatelům a chovatelství jako takovému fandím, akorát že moje zkušenost s kočkami s PP a jejich chovateli zas tak super není - patříte snad k oné skupině chovatelů, která kočky žene do vrtule, aby rodily a rodily, aby se prodalo co nejvíc koťat bez ohledu na jejich zdraví a kondici, že se ozýváte? Podle Vašich stránek nikoli - chovnou kočku máte pěknou, ale zas tak dlouho se tomu nevěnujete, že? Já myslím, že jsem svůj příspěvek naopak trefila přesně - přečtěte si prosím zejména tu poslední větu...
Holejsov - souhlasím s Karin. Ani já jsem nepochopila váš příspěvek. Nerozumím tomu, na co si stěžujete - copak vás někdo nutil kupovat si kocoura, když už při první návštěvě se vám něco nezdálo? Copak je jen jedna jediná chovatelská stanice mainek? Kdybyste navštívila několik chovatelských stanic, viděla byste rozdíly. A určitě byste našla stanici, kde by měli kotě podle vašich představ. I mezi chovateli papíráků se bohužel občas vyskytne černá ovce, ale kvůli jedné zkušenosti tvrdit, že s PP již nikdy více, to jste trochu přestřelila. Víte, ani PP vám nezaručí (ten je především dokladem, že máte opravdu dané plemeno kočky), že bude zvíře 100% zdravé, ale máte možnost si při návštěvě kotě prohlídnout, svrab v uších se přehlédnout nedá, uvidíte, jak na vás kotě reaguje, jestli je kontaktní, chce si hrát, nebo se schovává, jaký je jeho vztah s chovatelem, máte právo vidět rodiče a jak se chovají oni. A slušný chovatel vám dá i určitou záruku na zdraví a nezbavuje se odpovědnosti, pokud by u kotěte propukla nějaká choroba. Ale tady jste udělala jednoznačně chybu vy a nevím, proč kvůli tomu odsuzujete všechny slušné chovatele. Měla jste možnost říc, sorry, ale u vás se mi něco nezdá, koupím si kotě jinde. Že jste to neudělala - tak to si můžete jedině nadávat sama sobě a nestěžujte si tady.
Leží vám v žaludku peníze, za které jste si kocourka pořídila - kdyby byl jen dejme tomu za 3000, vadil by vám ten svrab, menší vzrůst a nekontaktnost méně? Víte, na opravdovém chovu se vydělat nedá, vždy jste v těžkém mínusu, to jenom množitelé bezpapíráků (a pod tím pojmem rozumím opravdu jen ty, co nabízí určité plemeno - britská, mainská, ragdoll atd atd - bez pp, nikoliv množitele "obyčejných" venkovských micek) vydělávají, protože neutrácí peníze za kvalitní importy - nakoupí kotě na mazla, nedodrží podmínku kastrace, neutrácejí za výstavy, za zdravotní testy, je jim jedno, jak často má kočka koťata, koťata prodávají v 8 týdnech a vůbec je nezatěžuje, kam jdou.
Jak už jsem napsala - pod pojmem kočky bez PP si nepředstavuju tzv. venkovské kočky, a taky jsem tady nenarazila na to, že by někdo odsuzoval ty, co si berou kočky z útulku nebo od sousedů, jak píšete; ukažte mi, kde to někdo píše! Já si vysoce vážím práce útulkářek (zvláštní, že chlapi se touhle činností zpravidla nezabývají ...) a těch, kdo si vezmou kotě z útulku, zato absolutně nechápu ty, kdo tyto kočky množí a je jim zcela jedno, kde koťata končí - pod koly aut, zakousnuté kunou, psem, zastřeleni myslivcem ...
Aleno, myslím, že jste mé příspěvky nečetla pozorně, jestli vůbec celé - já si na nic nestěžuji a už vůbec jsem nenapsala, že si příště kotě s PP nekoupím - naopak – na rozdíl od jiných já nejsem z těch, kdo vynaložených peněz litují, ale je spousta jiných, kteří na to prostě nemají. Mně by vadil svrab i u kočky zadarmo a hanba by mě fackovala nemocnou kočku prodávat byť jen za 3000, o kterých píšete vy. Kotě jsem koupila i přes to, že jsem jeho uši viděla, právě proto, že vím, že ne každý vrh se povede a někdy prostě mainy na zánět ucha trpí - já si ho umím vyléčit a o chovatelství a kočkách toho vím docela dost. Právě proto mohu srovnávat, a proto jsem napsala, že glorifikace koček s PP je zbytečná a je jen o penězích - ne všichni chovatelé s PP jsou tak úžasní a nedělejte, že to není pravda a spousta lidí na kočku s PP prostě nemá, zejména v dnešní době. Pokud budou všichni chovatelé koček s PP mít zvířata ve skvělé kondici, nemusí tyto články vůbec vznikat a nemyslím si, že "množitelé" jsou jen u koček bez PP. Slušní chovatelé koček s PP nemají podobné články vůbec zapotřebí! Jejich kočky se prodávají samy. A "množitelé koček s PP", kteří se pod podobnými články nejvíc čertí, ať se čertí dál... Kočky bez PP jsou a budou, dokud po nich bude poptávka, a to žádní chovatelé koček s PP nezmění ani tisícovkou článků - poptávka bude, dokud kočky s PP budou drahé a nedostupné normálním smrtelníkům, které v současné době obírá stát o daně a úspory čím dál tím víc. To je prostě zákon trhu, takže se přestaňte čertit. Napsala jsem, že není potřeba takové články vůbec psát, protože každý, kdo kočku chce, dobře zná své finanční možnosti a sám si rozmyslí, zda si pořídí kočičku zadarmo, z útulku nebo od sousedů, čistokrevnou s PP či bez - znám spoustu lidí, kteří k handicapovaným dětem shání mainu právě pro její povahu - myslíte, že matka samoživitelka, které kvůli felinoterapii doporučí kočku fyzioterapeut jejího dítěte, má na čistokrevnou s PP? Nemá, ale zřejmě ji sežene v útulku – proč asi je tam i spousta mainek (osobně si myslím, že původně s PP)? Proč by se majitelé koček bez PP měli cítit jako méněcenní jen proto, že jejich kočička se nehonosí tituly, což z výše uvedeného článku vyplývá, jak dokazují i komentáře pod ním…? Já myslím, že každý má právo na vlastní názor, lidé by k sobě měli být tolerantnější a slušnější a osvěta by se měla týkat hlavně péče o kočku, aby miláčci nekončili kvůli blbostem na ulici a ne lidem nutit kočky s PP - to je každého věc, jakou kočičku má doma, nemyslíte? Pokud se o ní postará a má ji rád a nevyhodí ji při prvním problému, pak je vše v pořádku. K tomuto účelu by měly sloužit podobné stránky... Ať je zde spousta článků o různých plemenech a jejich povahách, o zdraví kočiček a jejich vlastnostech a o jejich příbězích, ať z takových webů sálá láska ke zvířátkům a zejména kočkám, aby měly co nejvíce přívrženců a kočkolidí a ne plané diskuze mezi chovateli koček s PP a bez, které stejně nikam nepovedou, dokud se všichni nezačnou k sobě chovat lépe a slušněji… Aby ten, kdo kočičku chce, měl možnost výběru, a ten, kdo s ní má nějaký problém, měl možnost ho řešit, aby se kočky nechtěl rovnou zbavit. Aby i mladí a děti měli kočky rádi, ať už šlechtičny, či micky. A to je vše, co jsem svými příspěvky chtěla říci.
Ahoj všem!
Pro Karla: budete se divit, ale výraz chovná stanice, je běžně používaný i na svazu chovatelů, takže bych kočkomilku až tak nenapadala. I proto, že mnoho lidí dnes nemluví správně česky a naši vědátoři se k tomu staví tak, že je to vývoj jazyka a obohacení slovná zásoby, takže kdo ví, jak to najdete ve výkladovém slovníku. (Zvažují v rámci obohacení jazyka a slovní zásoby dnes i to, že zařadí do českého jazyka výrazy jako „by jste“, apod.)
Toto téma je ožehavé, vždy rozhádané, protože chovatelé vědí, co mají za sebou za práci, sebevzdělání, investice, péči, nedocenitelnou píli a čas.
Někdo zde napsal, že zde na Adélce jsou milovníci koček, nikoli množitelé. Jste si jisti?? I tady jsem se s nejednou množitelkou setkala. Další věc, kterou zaviní množitel, je třeba to, že pořídíte kočičku, myslíte na to, že ji někdo nabízí na aukčním serveru/prostě nechutné-jako nějakou věc. /. Nemocnou, neočkovanou, protože neví, co s ní.
Sama za sebe bych jako provozovatel aukčního serveru prodej zvířat neumožňovala /ovšem to je zase o tom, že chovatel má zákaz prodávat do prodejen, prostřednictvím tržišť a podobně a také mnoho dalších nařízení, zákazů, příkazů a omezení, protože je chovatel -množitel si dělá, co chce.
/prostě zvířátko není věc a ta se nemá dražit, posílat poštou a podobně. Můj názor, nemusíte se mnou souhlasit./
Na inzerci opuštěných a namnožených kočiček je prostoru všude dost. Ono to vždy vypadá jako útok na množitele, ale odpusťte, zkuste si uvědomit to, že:
Množitel podvádí a lže. Napíše „plemeno bez PP“. ---Jaké plemeno? Plemeno má VŽDY PP. Pokud nemá, je to obyčejný, třeba krásný, kříženec. Vnucuje tím lidem nepravdivou informaci o tom, že jeho kotě je „plemeno“, jen nemá ten zbytečnej a drahej PP. Ten PP, který se promítá do ceny chovného kotěte částkou 150korun!!!! Mnozí mají dojem, že PP je otázka tisíců. Není to tak. Nejvyšší cenu u chovatele dělá to, že vydal pro mnohé nepředstavitelné investice do kvalitních rodičů, pokrevních linií, preventivních i léčebných zákroků, testuje za stovky a tisíce, kontroluje genetiku, zdravotní stav, nestane se to, co mně, že jsem tetě koupila kotě od paní, která „není množitelka“, ale prostě jen měla koťata na vesnici a pak už se jich zbavovala i na aukru. Kotě jí nestálo za to odčervit, naočkovat, prostě nic. Zapomněla mi tedy „jen náhodou, pochopitelně“, říct, že kotě, kromě toho, že nemá to, co mít má, tak pro změnu, navíc, má svrab. Takže teta, která si kočičku hned zamilovala, dala do léčby skutečně nemalé peníze. Kotě bylo začervené, zasvrběné a hubené. Neuměla jsem si představit, kde by skončilo, proto jsme ho vzala od paní i přes tento stav. Kočičku vykastrovala/je to vesnice a přesto teta ví, co je zapotřebí/.
Ejhle, objevil se herpesvirus a kalicivirus-jak to? Povídám???? Kouknu do očkováku, teta je stará, sice očkovala, ale nálepkám a informacím v latině nerozumí. Jenže ta veterinářka tu venkovní kočičku očkovala pouze na vzteklinu. Zbytek prý je nadbytečný!!!!! Takže i s tím se setkáte. A kdyby ta „zodpovědná paní množitelka“ neškudlila a když už si pořídila koťata, kotě při odchodu naočkovala, odčervila a nenechala ho sežrat svrabem, kočka mohla žít!!!! Tohle by chovatel nedopustil.
Množitel se přiživuje na tom, že chovatel dal velké peníze do svého chovu, koupí si pod příslibem kastrace, za poloviční peníze kotě, které není vhodné do chovu a nebo je z něj vyřazeno/důvody jsou různé/, poruší smlouvu a kočky nevykastruje a pak množí, koťata dává dříve, než je zdrávo, od maminky, mnohdy je nenaočkuje ani základní vakcinou, množí i na kočičkách nevhodných do chovu-třeba i ze zdravotních důvodů a silně pochybuji, že se věnuje něčemu takovému,jako je genetika, přenosné nemoci a zdravotní prevence a vyšetření.
Kočička z útulku už je jen výsledek množitelů a nezodpovědných lidí-bohužel, málokdy, ale někdy i "chovatelů". Prosím, dovoluji si požádat, rozlišujte tedy chovatele, množitele a opuštěnou kočičku, jako samostatné, oddělené jevy. Ono to tak totiž je. Asi je třeba oddělit vesnickou micinku, kterou prostě majitel nevykastruje, protože co by do ní narval byť korunu. Od ní je třeba oddělit kočičku, kterou množitel kříží a nakrývá vysloveně s přesvědčivým obličejem, že je to proto, aby si lidé koupili to vysněné plemeno za levno/čímž mnohdy pak dají v důsledku za kotě mnohem víc a navíc jim nevyroste to, co chtěli-to dané plemeno/. Množí bez rozmyslu, nejsou zodpovědní, bylo toho napsáno opravdu dost. A kdo to nakonec odnese? Kočičky, důvěřiví zájemci a chovatelé.
Ano, dokud bude poptávka, budou množitelé. Jenže když oni tak přesvědčivě lžou a podvádějí. Nenapíšou do inzerce např: nabízím křížence modré britky za 1500. Napíšou : nabízím modrou britku za 2000. Nekupujte od chovatele, koťat jsou předražená.
A ten, kdo by tu modrou britku rád, si ji koupí. Ovšem netuší, že za nízkou cenu je nízká i kvalita. VŽDYCKY. /kdo není chovatel, poctivě se nevěnuje tomuto fenoménu, opravdu netuší, jak moc peněz chovatel vydá, a že se mu opravdu také třeba ani nevrátí. Myslíte, že by množitel šetřil roky a koupil si svůj chovný pár za 80000 třeba????:-D :-D a dal do toho to vše, co chovatel a pak prodával koťata za 2000??? A to nemluvím o tom, že někdy přijde nemoc a léčebné výlohy tak velké, že by kde kdo koukal/
Já čekala na svoji kočičku s PP 5 let a šetřila jsem. Lidé šetří na TV a jiné zbytečnosti. Argument, že nemají na kočku s PP, protože je drahá, u mě neobstojí. Kdyby ji opravdu chtěli, našetří. Jako na spotřební nesmysly.
Je mi líto, když já počítám /o titulech se nebavím, chovnost je u nás, bohužel, předepsaná nutnost a víc, než champion mi přijde jen jako ohrožování zdraví koček/ , pokud mě náklady na odchov kotěte nevyjdou na 5000, něco šidím. Až tohle budou dělat množitelé a nabízet zdravá, odčervená, preventivně kontrolovaná koťátka, po zdravých, testovaných, mnohdy z daleka importovaných rodičích, s kvalitní pokrevní linií, za 2000 korun, podám jim ruku na usmířenou. Jen můj názor. Klidně mě tu roztrhejte. Víc nemám co dodat a nebudu ani reagovat na odezvy.
Lenka | 26.8.2011 14:00:22
Lenko, díky, výstižné a pravdivé.
Hledá se Administrátor pro tento web. www.micinky.svetlidi.cz
Požadujeme:
Odhodlanost
Dobré znalosti o kočkách
Flexibilnost
Umět s redakčním systémem joomla - výhodou, pokud neumíte zaučíme (videokurz přes skype a temavieawer)
Volný čas
Nabízíme:
Tento web zaměřený na kočky
Komunita, která Vás bude brát s ohledem
Časem možná i nějaké odměny
Kontakt: Pište na adresu: micinky-nabidka@seznam.cz
Lenko, děkuji za trefný příspěvek a 100% s vámi souhlasím.