Komentáře k článku
Podle mého názoru není možné " vnitřní " kočky jen tak vyhodit ven. Na chalupe to sice delame , ale to jsou kocky venkovni a pouze pokud tam jsme tak se cely den vali v nasich postelich, ale vecer cca kolem 23:00 chteji stejne sami ven.

Nepřihlášen | 21.1.2010 7:17:11
Mě to připadne velice nesolidní zacházení. Když už je chce paní předělat na venkovní, tak ať jim dá do venkovních dveří průchozí dvířka, aby si kočičky mohly chodit ven a zpátky domů podle jejich potřeb. Popisovaný přístup mi připadá krutý hlavně nyní v zimě!
EvaK | 21.1.2010 7:34:36
Souhlasím špatný postup.

Nepřihlášen | 21.1.2010 7:35:50
Jestli jsou to kočky zvyklé celý život v bytě a o vycházky nemají samy zájem, pak je to skutečně kruté. K přežití venku (a zmíněnému chytání myší) potřebuje kočka kromě instinktů také určité dovednosti, které ji zpravidla naučí matka. Kočka, která je od kotěte pouze doma neví, jak se venku chovat, na co si dát pozor. Ani tu myš neumí zakousnout a neví že je k jídlu. I když by kočky byly na výběh zvyklé, doporučil bych opatrnost a nejprve zjistit jestli nejsou v okolí myslivci, sousedé nenávidící kočky a podobně.
Je to opravdu podivné chování - pro mě signál, že ta dotyčná kočičky moc mít ráda nebude. Přesně, jak píše výše Dubraro. Příjde mi to jako tah, co se ztratí, tak se ztratí....jen mi uniká, co od toho očekává autorka článku? Budou tady vesměs v drtivé většině nesouhlascé komentáře, ale co jako bude dál?
Karin | 21.1.2010 8:39:18
Dobrý den. Tedy tu paní bych taky na noc vystrčila ven...Kočka domácí je pořád sice kočka ,ale bez potřebných instintů jak již bylo výše řečeno.Moje kočky domácí jdou ven pouze za dozoru ,nebo na vodítku ,ale mezi námi ,ono se jim moc ven nechce a po každé fofrem mažou spátky .Kocoura vyděsil čmelák kolem něj letící tak ,že byl půl dne pod postelí.Když ale vletěl čmelda dovnitř ,stal se hmyzákem ,lovnou kořistí ,a musela jsem zasáhnout a čmeldu ulovit a vyhodit.(ty nevraživé kočičí pohledy stály za to...)ale venku je po hrdinství. Asi bych se nejvíc bála myslivců a sousedů.A pak taky útoků místních koček, které si nejspíš budou hájit teritorium.
Bohužel ,asi paní na základě našich názorů svůj postoj nezmění a tak jen popřát kočičkám ,ať to přežijou.
EvaV

Nepřihlášen | 21.1.2010 9:04:00
Myslím si, že ten úplně nesmyslný přístup na naše reakce paní nezmění. Ale připadá mi to jako tak děsný nesmysl, že mi to bere dech. Souhlasím, a%t paní udělá dvířka, aby si samy mohly rozhodovat, kdy chtějí ven a kdy chtějí být doma. Co je to proboha za kočkomila, když na jednu stranu je rozmazluje spaním v posteli a na druhou je bezohledně nezvyklé být venku, nezvyklé na nové prostředí vystrčí na mráz a strajte se. Kočičky jsou silně konzervativní, už jenom přestěhování do jiného bytu pro ně musel být stres a pořádný záhul. A ještě jim to okoření tímhle nočním vyhazovem? Já bych byla šílená, že zabloudí, ztratí se, něco je zajede, někdo je ukradne, zakousne. proč jí najednou celodenně vadí v bytě?! A proč to nezkouší v létě, kdy bude třeba na zahradě pít kafe, nechá číčám otevřené dveře a postupně je seznamuje se zahradou.
Paní je na nejbližší cestě k tomu, aby se kočkám něco stalo. Navíc nevím, kde by se domácí kočka naučila něco ulovit, kožich koček taky se postupně stává jemnější a méně přizpůsobivý ročnímu období...
macek | 21.1.2010 12:26:17
Tasky myslím, že je to blbost. Naše kočky jsou domácí a venkovní jsou pouze v létě na chalupě, ale to jsou venku přes den a v noci, kolem půlnoci stačí zavolat a smečka je doma. Jednou Mičita zůstala přes noc venku a ráno kolem čtvrté brečela na okně a chtěla do chalupy. Navíc, u nás je taková horská silnice, kde projede 10 aut za den, ale kočky stejně jdou spíš za chalupu.

Nepřihlášen | 21.1.2010 12:38:57
Naše Lucinka jako malá žila taky jen v bytě, ale co jsme se přestěhovali do baráku začla chodit ven. Ale začla chodit ven postupně, tak že měla otevřené dveře aby mohla jít jak sama chce.
Naprosto souhlasím s předchozím komentářem, nejlepší je nechat otevřené dveře ať si kočička sama postupně zvyká, jak bude chtít. Asi bych to zkoušela spíš přes den než v noci. Zažila jsem s Mikešem něco podobného. V jeho půl roce jsme se přestěhovali z panelového sídliště do moc pěkného přírodního prostředí. Půl roku byl jenom v bytě, pak začal pomalu prozkoumávat okolí. A to jsem mu dovolila až po kastraci a ze začátku jen na vodítku.
Tedy tu paní bych taky na noc vystrčila ven...
a už ji nepistila ovšem dovnitř.
Hlavně to chytání myší v rámci úspory krmiv je nářez.
Paní zřejmě v satelitu zblbla ...

Nepřihlášen | 21.1.2010 15:40:11
Já zažívám opak toho, co jmenovaná paní. Mám všechno nalezence, to zn., že kočky venkovní (sice mohli žít dříve v bytech), ale ke mě přišly již z venku. Snažím se o to, abych je měla co nejvíce doma pod kontrolou, ven je pouštím jenom když není vyhnutí a jsem velice ráda, že právě na noc a nyní v zimě se zdržují opravdu převážně doma. Nemusela jsem učit žádnou na WC, pochopili sami, kde a kam se mají vyvenčit. Jenom 3 muryšky mají svůj čas nad ránem a chtějí hlavně ven, ale nyní v mrazech jsou obyčejně za chvíli zpět v teple. Jestli myši baští - tak to tedy nevím, ale v letních měsících je nosí uloveny pod schody, abych je pochválila.....takže lovci jsou výborní! Některé jsou už opravdu úplně bytové, ani ven nechtějí. Trojbarevka, dosti stará kočička, je od podzimu jenom doma, protože minulou zimu začínala kašlat, tak ji nyní nepouštím, Už si také zvykla jenom na teplo a tentokrát vůbec nekašle! Jenom se dívá u okna ven a nevím jak to zvládneme z jara. Minulý rok jsem jí ustoupila, ale nechodila již nikam daleko, jenom kolem chaty, vždy jsem na ni viděla! A na mé zavolání okamžitě přiběhla domů.
Žeby paní kvůli myškám? jenže teď v mrazu? No nevím, co k tomu říci......
Jo, pane Martine, Popela má zajímavou fontánku!
Nehraje si s těma šňůrama od elektřiny? nevadí to?
Tak to je teda síla.To neprosto nechápu!S tím chytáním myší,moje čistě domácí britky už také chytily myš,pokud nám vběhla do baráku,ale chytily jí jako hračku,hrály si s ní,doslova jí umlátily,jak se myš přestala hýbat odešly od ní a víc si jí nevšimly.
No jde o to,jestli je to všechno pravda....je mi divné,že by to paní takhle radikálně udělala...možné je všechno...ale jestli to není jenom to,že se tady budeme pěkně rozčilovat.:-(
Nevím,proč ta paní té své známé nedomluví a nevysvětlí ji,že může být za chvíli bez koček.Pokud nejsou zvyklí chodit ven,bála bych se,že se ztratí.
EvaS | 21.1.2010 20:35:55
Dobrý den,
chci jen říci, že chování paní se mi vůbec nelíbí. Na noc strkat kočičky ven! Někde se ztratí, něco se jim stane, vždyť venek vůbec neznaj. No můj názor je, že se mi nelíbí když kočky běhaj po venku a pak lezou do postele. Všude se vyválej, mohou chytnout různé nemoci či parazity! A pak si je paní vezme do postele? Naše známá ano. Kočky běhaj i po kravíně, pak si je vezme do postele a talířky, z kterých jedí přidá i mezi jejich. Dobrou chuť!
Tak na tu paní bych poslala ochránce zvířat! Kočky zvyklé pouze v bytě, vyhodit na mráz jaký teď panuje je krutost. Musí venku příšerně mrznout, protože absolutně nejsou přizpůsobené pobytu venku jako koky, které tak žijí celý život. Ty mají jinou srst, která je chrání, mají zkušenosti, kam se schovat, kde číhá nebezpečí atd. Já bych tupaní taky vyhodila na noc ven a to bez kabátu a v pro ni neznámém prostředí ť se snaží ten mráz vydržet, baba jedna.

Nepřihlášen | 22.1.2010 14:52:51
Tak na tu paní bych poslala ochránce zvířat! Kočky zvyklé pouze v bytě, vyhodit na mráz jaký teď panuje je krutost. Musí venku příšerně mrznout, protože absolutně nejsou přizpůsobené pobytu venku jako koky, které tak žijí celý život. Ty mají jinou srst, která je chrání, mají zkušenosti, kam se schovat, kde číhá nebezpečí atd. Já bych tupaní taky vyhodila na noc ven a to bez kabátu a v pro ni neznámém prostředí ť se snaží ten mráz vydržet, baba jedna.

Nepřihlášen | 22.1.2010 14:52:56
Je to zvěrstvo! Jediné solidní řešení jsou dvířka,kočka si tak může zvolit kam jít a kde se ohřát. Nechápu jednání té paní.O zvířatech asi ví velké p.d!
Nepřidám nic nového, jen další komentář k necitelnosti té paní. Ven na noc v cizím prostředí... to je hrůza. Vždyť i v naleštěném satelitu jezdí auta, mrzne, chodí zlí lidé atd. Já bych jí dala, paní jedné zlé!
Také je možné,že ta paní vůbec netuší,jak hrozný život svým kočičkám nalinkovala. Naopak si myslí,že jsou šťastnějši,přece kolem chodí tolik spokojených koček!Ani v té nejchytřejší chovatelské knize není odpověď na všechno.každý máme jiné podmínky a proto ijiné možnosti a zkušenosti. Je to na nás,předat je tam,kde pomohou.
Jasva | 26.1.2010 20:52:23
Celé je to nepravda. Naše kočky jsou od koťátek zvyklé trávit noci venku, nikdy v městském bytě nebydlely, sami ven chtějí a myši chytají a žerou ostošest. Nejstarší kočce jsou tři roky a je v pohodě. Vím, že Vás má tchyně uvedla v omyl, takže bohužel nevědomky reagujete na výmysl.

Nepřihlášen | 5.2.2010 17:57:05
Prosím??? Tomu nějak nerozumím. To jako chcete říct, že si tady dotyčná v tomto případě paní Richterová něco vymyslela a Vy jste se nedávno nestěhovali z bytu do domku?
Vím, že to tak má zavedeno spousty lidí na sídlišti, že své kočičky mají přes den doma a na noc je vypouštějí ven, ale ne tak, že jim ze dne na den změní celý jejich dosavadní režim a ještě v zimě a neznámém prostředí....
Karin | 5.2.2010 18:24:34
Paní Karin, pochopila jste to správně. Paní Richterová si to vymyslela. V domku bydlíme šestým rokem a obě kočky jsou mladší než tři roky.

Nepřihlášen | 5.2.2010 18:28:52
Aha, tak jsem aspoň ráda, že se čičinám nic takového neděje. Kdyby se jednou sepsala kniha "rodinných vztahů" - to by bylo počteníčko =(. Mějte se pěkně.
Karin | 5.2.2010 18:45:25