Komentáře k článku
Krásně napsané...není co dodat. Kéž by si to přečetl každý, kdo o pořízení kočičky uvažuje...
S článkem souhlasím, chtěla bych jen opravit jednu věc - během dovolené se o zvíře může postarat kočičí hotel, jen Praze vím o třech.
Chtěla bych se dočkat toho, že SERIÓZNI CHOVATEL bude mít ve smlouvě stejnou větu, jako ten nejposlednější útulek "Pokud si nový majitel nebude zvíře moci z jakéhokoli důvodu ponechat v péči, vrátí je neprodleně chovateli". Ne babičcce na venkov, ne s sousedovic klukovi, ne na ulici, ne do útulku. A SÉRIÓZNÍ CHOVATEL si zvíře vezme zpátky bez jakýchkoli finančních sankcí, výmluv a protestů, které by nového majitele vedly k tomu, co píšu a co se děje (dát zvíře bez diskuzí a vysvětlování do nejbližšího útulku - v lepším případě).
Petra | 27.11.2004 18:32:46
tento článek opravdu vystihuje vše potřebné, pokud se někdo rozhodne koupit kotatko, tak by si jej měl přečíst, někoho by i od koupě odradil, avšak ten kdo jej číst nebude a pořídí si kotě a má v srdci tu pravou lásku ke kočkám, tak si na vše zvykne a bude se starat a to břemeno náročné na čas a finance nebude tolik tížit.
Nesouhlasím pouze s jedním, kde paní píše Nekupujte zvířata bez PP, připadá mi to jako, když je lidem doporučeno kupovat značkové oblečení, jenomže i člověk, který žije z výplaty do výplaty si chce dopřát, to co je prodáváno třeba za 8000 Kč, tak koupí za 2000 Kč a ty zvířata jsou stejně hezká. Takové nabádání se neujme, po zvířatech bez PP je a bude větší poptávka, protože je u nás stále více těch, kteří prostě na PP nemají!!
Vřele souhlasím se vąím co byla napsáno a na rozdíl od Yoriky bych dala jeątě větąí důraz na větu "Nekupujte ko»ata bez PP"... Bohuľel jsem se na mě jako na chovatelku obrací stále více lidí, kteří chtěli uąetřit a pořídili si ko»átko bez PP, které jim posléze buď přímo uhynulo, nebo se u něj objevil nějaký zdravotní problém a následná veterinární péče stála mnohem víc neľ by dali za kotě s PP.
Jeątě pro Petru - pokud má být seriózní chovatel měl by být seriózní i nový majitel a přesně jako je uvedeno v článku měl by si vąechno dobře rozmyslet a kdyľ si jednou kotě pořídí neměl by se ho bez váľných důvodů zbavovat jen proto, ľe se mu omrzelo. Samozřejmě mohou nastat i váľné důvody, ale to se stává spíą vyjímečně.
Alena | 27.11.2004 19:20:33
ano, pokud prodá chovatel kotě, které je od chovného páru rodičů a nebyl kotěti vystaven PP, protože není zdravé nebo má vadu, tak takové prodat bez PP, ale s upozorněním na možné problémy. Pokud se prodají kotata, která nemají ani rodiče s PP, tak by měla být za takovou cenu, která jen pokryje vynaložené náklady, nikdy bych nedávala kotě zadarmo, minimální cena 500 Kč už stačí k tomu, aby jej budoucí majitelé za čas nevyhodili na ulici. Taky bych nenechala kastrovat kočku, která neměla kotata, je to hrozný pohled na takové zvíře, kdy pod sebou má vak jako klokan. Mám dvě kočky, ta první je již kastrovaná, nechala jsem ji kotata a proto žádný vak nemá, ta druhá ted má kotata a hned az odkojí podstoupí kastraci, mohu být spokojená, že jsem jim umožnila prožít ty hezké chvíle s kotaty a mě zůstane hezký pohled na kočky bez vaku na břiše.
Milá Yoriko, můj kocour ! má vak mám mu tedy zařídit aby porodil koťata? Píšete nesmysly,to , že kočka má vak nesouvisí s koťaty, ale že je tlustá. A to může být jakákoliv kočka tedy i kocour.
Pekný článok - a pravdivý. Rozmýšľať dopredu je dobré nielen pre mačku ale aj pre majiteľa aby potom nebol zaskočený. Nesúhlasím celkom s názorom, že mačka je náročná - v porovnaní so psom je jednoznačne nenáročnejšia, lásku a čas na mazlenie predsa niekto kto si zaobstará mačku nemôže považovať za niečo náročné (potom načo mu bolo zvieratko, veď každé potrebuje lásku).
My sme rozmýšľali, zbierali info z internetu... a výsledkom je dospelý miláčik z útulku, ktorého by som nemenila za nič na svete 
Milý Aštar, že by ten Váš kocour potajmu někde porodil kotata?
no, já viděla jen kočky a ta tlustá rozhodně nebyla, tedy až na ten vak, který ji plandal, jak nechci říct co. Jinak si stojím za svým, než se dá kočka vykastrovat, tak by se ji měla dopřát jedna kotata.
Souhlasím s Yorikou. Nemusíte kupovat značkové předražené zboží s PP, i bez PP seženete krásnou zdravou kočičku, ale chce to si obhlídnout chovatelské podmínky. Koupili jsme si takovou kočičku z láskyplného ideálního prostředí a nelitujeme. PP není zárukou zdraví !
Milá Yoriko, když si budu chtít pořídit jakoukoliv kočičku, tak si vezmu třeba z útulku, nebo od obyčejné "venkovské micky", když budu chtít kočičku určitého plemene, tak rozhodně s PP, i když na ní nebudu chtít chovat. A vím o čem mluvím, jednou jsem málem nalítla při koupi britského kocourka bez PP (měl plíseň) a paní i za číču bez PP chtěla dost těžký peníze, víc než vámi udávaných 2000. A mám v hlavě jasno - když se rozhodnu pro koupi kotěte, vím, že to je rozhodnutí na hodně dlouhou dobu a raději si počkám a ušetřím a koupím si zvířátko z chovu, kde vím, že jsou kočičky opečovávány a hlavně zdravé, kde jsou přiváděny na svět z lásky a né z vypočítavosti, kolik by se na nich dalo vydělat. Svou první kočičku jsem nechala vykastrovat, aniž by měla koťata a vůbec jí to nepoznamenalo. To, že má teď vak, není způsobeno kastrací, ale tím, že jí už bylo 11 a ráda papá a spí. Kočka bez PP se ani těch 11 let dožít nemusí. A Hani, děláte to dobře a fandím vám, jen tak dál.
Mám doma dvě fantastické kočky, nejkrásnější na světě (pro mě), které překypují zdravím a dávají mi neskutečnou lásku, jakou mi jen ti kočičí miláčkové dát mohou. Nikdy mě nezradili, nikdy na mě nekřičeli, a když vidí, že jsem smutná, tak rychle přiběhnou a chtějí se mazlit. Tvoří nedílnou živou součást mého života a kdokoliv by se chtěl stavět mezi mě a kočky, se zlou se potáže. A to prosím mají původ velmi prostý, pouliční a útulkový.
Yoriko o tom proc kupovat zasadne kotatka s PP, nebo jit do utulku pojednava web www.kotatko.net prosim prectete si jej.
Pro Evika - samozřejmě nikdo neříká, ľe jen kočky s PP jsou krásné, ale v této debatě není řeč o "obyčejných" domácích kočkách. Ostatně i autorka článku radí vąem kteří chtějí získat kočičku a nejedná se jim o určité plemeno aby navątívili útulek a vybrali si tam tu pravou kočičku. Tady jde o ty zájemce, kteří chtějí mít doma perskou, britskou, mainskou, habeąskou nebo nějakou jinou uąlechtilou kočku. Ti by si rozhodně měli pořídit kočku s PP, protoľe jen u takové kočky mají jistotu, ľe je to opravdu čistokrevná kočka.
Alena | 28.11.2004 15:56:36
ano, přesně tak jak píše renata, chce to se ohlídnout chovatelské podmínky, nikdy bych netvrdila, že kočka s PP má do budoucna zaručené zdraví, já měla dvě s PP perské a už nejsou, kočíčka umřela a kocour taky předčasně, a to byly řádně i očkované, pořídila jsem si proto 2 kočky bez PP, jedné je 7 let, druhé 6 let a těší se dobrému zdraví, kocour je také be PP dvouletý a plný života, nechci to zakřiknout, ale nekupovala bych již nikdy kočku s PP, i kdybych na to měla. Myslím, že by se mělo spíše zastavit rozmnožování těch drahých koček a nabízet víc z útulků.
Ještě pro Inusku, já mám vše přečteno, chovám kočky již 14 let a vím co to obnáší a zkušeností mám spoustu.
Yoriko, asi jste necetla dost pozorne. Kdyz si vybirate kocku, tak mate dve moznosti. Bud obycejnou micku (ktera dokaze pochopitelne prinest uplne stejnou radost jako kterakoli kocka nejakeho plemene), nebo kocku nalezejici k nejakemu plemeni. Pokud si koupite kocku bez PP, tak nevite, co z ni za cas vyroste. A ceny kocek bez PP jsou prakticky shodne s cenami kocek s PP prodavanych na mazla. Naopak bych rekla, ze predrazene jsou ty kocky bez PP, protoze neznam jedineho mnozitele, ktery by prodaval kotata bez PP radne ockovana, odcervena, ktery by krmil kvalitnim krmivem. Vite, za nadstandardni ockovani kotete date na veterine okolo 1300 Kc, za mikrocip a pas dalsich 800. A hned jste na dvou tisicich, o kterych tu nekdo psal. Navic, mnozitel, ktery seka kotata bez PP jak Bata cvicky, muze mit vrh treba 3-4x do roka, a dalsi rok zase, a zase, a zase... Tomu ja rikam tyrani.
Jeste pro Yoriku - je blbost, co pisete, ze by se kocce mela alespon jednou nechat kotata. Pokud nemate kocku na chov, tak je nejlepsi ji nechat na roce hned vykastrovat, kocka naprosto zadnymi problemy netrpi (pokud ji neprekrmujete, pak ma ty vaky na brise, hihi). Pokud mate kocky jiz 14 let, jak pisete, tak byste tohle mela vedet.
jak jsem už psala, kočku kterou jsem viděla s vakem, tak překrmená nebyla, pouze vykastrovaná, Katka má svůj názor, já svůj, takže si každý vybere podle toho jak to vidí, kočky s PP budou dál méně prodejné, než ty bez PP, takže budou dělat i těm méně movitým radost britské, perské, orientální atd. bez PP, až budou chtít obyčejnou, tak ji seberou na ulici.
Yorika zřejmě nepochopila, větu "nekupujte koťata bez PP".Autorka tím nechtěla vyzdvihovat koťata z chovu,ale chtěla jistě upozornit na to, že z chovu mají VŠECHNA koťata PP/a také pečlivou kontrolu zdr.stavu chovu/ - tam je to ta varianta přesné podoby vysněního jedince, kde zájemci záleží na určitém plemenu.Pokud zájemce chce jakoukoliv kočičku, pak doporučuje logicky útulek /kde také pečují o zdravínikoli o plemeno:-)/, kde to bude dárek pro oba.Pro kočičku i nového majitele.Chtěla jen odradit od koupě od MNOŽITELE, to je celé a za tím stojím i já.A s tou náročností...nevím, kočičky miluju a možná mi i proto náročné nepřipadají.Zkrátka mě ničím neomezují.Co potřebují /jíst,pít,záchůdek,hru,mazlení a bohužel někdy lékaře/ považuji za samozřejmost.:-)Rozhodně ale trvám na tom, že pes a péče o něj je náročnější..Zkusila jsem několikrát obojí:-)
Lenka, každý se může o něco pokusit, jenže nic to není platné napsat větu "Nekupujte zvířata bez PP", kdo na to nemá, tak prostě nemůže reagovat na ty varování a většinou to každý riskne a koupí do 2000 Kč, prorože zda to zvíře odpovídá kvalitě v tom se moc nikdo nevyzná, hlavně, že je tak hezoučké na pohled jak ty zvířata s PP. _Ano máte pravdu v tom, že ta kočka náročná prostě není, pokud se člověk stará s láskou, tak se nemůže mluvit o náročnosti.
Yoriko, promiňte, ale to co povídáte o vaku je naprostý nesmysl!!! Mám doma pět koček, z toho mají vak 3. Jedna je roční, ještě neměla koťata a mám jí do chovu, takže je jednou mít bude, nicméně vak má od koťátka, i když není moc tlustá. Druhý je kastrovaný kocour, který ho má, protože je prostě hrozně vypasený. A třetí je kočka, kterou jsem si vzala od svých příbuzných a ta měla koťata 3x a vak stejně má! :-) A to proto, že je taky dost vypasená. Jinak o důvodech pořízení kočky s PP se s Vámi nemá smysl dohadovat, protože Vy se zjevně nechcete nechat přesvědčit. Bohužel jsem ve svém blízkém okolí zažila několik smutných případů, kdy známým umřelo britské koťátko bez PP na FIP, dalším známým zase peršanka na leukózu, sousedka si zas přinesla kotě zablešené a šíleným průjmem, jehož léčba jí pak stála majlant...Jinak samozřejmě koťátka ani v jednom případě nebyla očkovaná ani odčervená.
Jen tak na okraj, britská koťata bez PP stojí tak 3-4000, koťátko na mazlíčka s PP, s jasným původem, očkované, odčervené, vymazlené, pořídíte v mnoha chovatelských stanicích již od těch 4000Kč, někdy dokonce i levněji. Když si k tomu připočtete cenu za očkování u kotěte bez PP, případně léčbu nějaké nemoci, vyjde vás kotě bez PP dráž, než s PP.
Nemyslím si, že všichni, kdo chovají koťata bez papírů jsou tak špatní. Já mám třeba dobré zkušenosti. Kočička, kterou jsem si takto pořídila, byla s očkovacím průkazem, očkovaná (byla jsem u toho), odčervená prostě bez problémů a bez problémů je do teď. Vím, že jsem třeba natrefila na vyjímku, ale i tací "množitelé" jsou... Zrovna tak jako existují chovatelé koček s PP, kteří nejsou ani zdaleka tak šlechetní, jako Ti, o kterých se tu píše.
A na tom vaku tedy nevidím nic tak hrůzostrašného, abych kvůli tomu musela nechat kočičce koťátka, když je vůbec neplánuju. A navíc si myslím, že je to blbost. Mám osmiměsíční koťátko a má ho taky. No možná trošku více papá:-) než by mělo. Jedna kočička ho po kastraci má a druhá ne. Každopádně mi to vůbec nevadí ani nevím proč by mělo a jí zajisté taky ne.
myslím, že nemá smysl dál pokračovat, já totiž svůj názor nikomu nevnucuji a každý at zůstane "svůj", vak nevak, kočka nekočka, láska ke zvířatům je na prvním místě. mějte se moc hezky.Věra Kuncová, Jaroměř
Já souhlasím s Katky názorem.
Jinak moje kočička má taky vak protože je vypasená.Má dlouhou srst tak není moc vidět,jen když sedí tak jí ten vak kouká a já jí vždycky šimrám a říkám jí jaký má krásný špíčky.
Jestli je kočka náročná:Ta moje je náročná jen časově,využívá každé chvilky se mnou.Kam jdu já, tam jde ona a mě to hrozně těší.
Pokud je kočka zdravá tak myslím že ani peněžně náročná není.Mám sice kočenku bez PP a snažím se aby zdravá byla.Jak jde o kvalitní krmivo hluboko do kapsy nemám.Chci pro mi jen to nejlepší. Kočky lásku si musí člověk zasloužit, to není pes na kterého zařvete a podává se Vám.
Přečetl jsem si diskusi a myslím, že zdůraznit by se měla věta paní AlenyC: "...koupím si zvířátko z chovu, kde vím, že jsou kočičky opečovávány a hlavně zdravé, kde jsou přiváděny na svět z lásky a né z vypočítavosti, kolik by se na nich dalo vydělat." To je to podstatné. Jestli to je s PP nebo bez PP je přece jedno (pokud nechci mít vlastní chov) 
Souhlasím s Pavlou.Mám 8 měsíční britskou kočičku bez PP za cenu 2tis.Je krásná,zdravá,mazlivá no prostě úžasná. To víte, že sem toužila po kočičce s PP, ale bohužel finance jsou finance.Váš způsob přesvědčování se mi zdá být poněkud drastický.Když jsem sháněla kočičku s PP nikdo nešel pod cenu 7tis a také věřím, že k tomu měli důvodu, jelikož nic není zadarmo.Zdravím všechny chovatele a příznivce kočiček ať už s PP nebo bez PP a nebo z útulku.
Vlaďka, rozumná, jasná a pravdivá odpověď. Takto přesně to je.
Ještě mě napadá jedna věc: několikrát se zde objevuje (naposled paní Adéla), že kotě bez PP vyjde nakonec dráž. Přes značnou slabinu (proč bych si kupoval tj. platil za kotě bez PP neočkované a neodčervené?) se toto tvrzení objevuje na internetu často. Prosím, dokažte někdo tuhle skutečnost 
Pozor Filipe, já jsem ale ve svém příspěvku taky psala, že bych si kočičku bez PP nikdy nekoupila. I kdyby byla odchovávaná s láskou a péčí, prostě jen z toho principu, že nechci podporovat chov koček (ale i psů) bez PP. Když na to nebudu mít, tak si vezmu kotě z útulku, udělá mi stejnou radost. Ale i péče o zvířátko zadarmo vás stojí dost, když mu chcete dát to nejlepší, třeba co se týče krmení a veterináře, já osobně teda nerozlišuju, jestli je to pro moji obyčejnou venkovskou micku nebo chovného kocoura. A navíc, u zvířat bez PP vám stejně nikdo nezaručí, že se jedná o určité plemeno, matka je sice jasná, ale otec ... Co vám napovídá množitel, tomu můžete, ale taky nemusíte věřit.
AlenaC: Díky za odpověď. Jen dvě poznámky. Směl bych znát Váš důvod, proč nechcete podporovat chovy bez PP? Zdá se mi, že u řady lidí (nemyslím tím vás) to je jednak obava z konkurence (chovatelé) nebo obava z toho, že vás někdo rozcupuje na internetu, že jste si koupila kotě bez PP.
Druhá věc... To, že kotě bez PP není určité plemeno je přeci jasné a snad nikdo to nemůže čekat. Už jako malý jsem věděl, že když má pejsek rodokmen, je to to a to plemeno, jinak ne. Legrační je, jak zejména (pravověrní) chovatelé vytvářejí vlastní umělý pojem "čistokrevné kotě bez PP", což je evidentně úplný nesmysl.
Poslední poznámka trochu mimo. Nezdá se vám někdy, že za "množitele" se dá označit také řada tak zvaných chovatelů? Kde je hranice? Mám trošičku pochybnosti v následující věci: je hezké mít koťátka, tak si založím chovatelskou stanici. Je to ale správný důvod?
Chcete důkaz, ľe kotě bez PP je draľąí neľ kotě s PP. Já mohu ze svého okolí uvést tři příklady: První je příběh paní, která mě kontaktovala poprvé před dvěma lety - kopila si britského kocourka bez PP za 3000,- Kč, nebyl očkovaný a po půl roce jí uhynul na FIP (kompletní očkování a poté určení diagnózy a léčení stálo daląí tisíce, navíc kocourek uľ neľije). Po nutné karanténě si ode mě přivezla britského krémového kocourka s PP, který stál 7000,- a je zdravý jako rybička. Staly se z nás kamarádky, takľe vím ľe se kocour má opravdu dobře.
Daląí paní mě kontaktovala nedávno, nejdříve si u mě zamluvila kocourka s PP, potom ho ale odřekla a koupila si britské kotě bez PP, které od prvních dnů mělo různé zdravotní problémy a po dlouhé léčbě, která stála daląí tisíce (přesnou sumu nevím) nakonec stejně uhynulo. Dnes paní čeká na ko»átko s PP.
Alena | 1.12.2004 11:08:34
Třetí případ je uľ starąí - ozvala se mi slečna, které se zdálo britské kotě s PP drahé a tak si pořídila kotě bez PP (opět byla cena 3000,- Kč). Uľ u chovatelky zjistila, ľe se vlastně jedná o kříľence britké kočky a evropského kocoura. Přesto si kotě koupila, ale kočička po pár týdnech onemocněla a musí celý ľivot jíst pouze ledvinovou dietu a musí pravidelně chodit na kontroly na veterinu, coľ jí stojí kaľdý rok asi 3000,- navíc oproti zdravému ko»átku.
Můj příspěvek byl moc dlouhý, musela jsem ho rozdělit nadvakrát.
Taky se mi ozvala paní, ľe má britské kotě bez PP za které zaplatila 4500,- a narostla mu dlouhá srst (takľe to rozhodně nebyla britka).
Já prodávám kompletně naočkovaná zdravá britská ko»ata na mazlíky za cenu 4000 - 6000,- Kč.
Můj názor je jasný - kdyľ chcete jakoukoliv kočičku, vyberte si v útulku, kdyľ chcete kočku určitého plemene, kupte si kočku s PP.
Alena | 1.12.2004 11:09:57
zdraví koček PP nezaručí, mohou také onemocnět a naopak ty kočky bez PP, pokud je o ně dobře pečováno již od narození, tak jsou také zdravé, jeden nebo dva případy nic nedokazují. Jak jsem již psala měla jsem dvě kočky s PP uchynuly předčasně, kdežto ty bez PP se těší dobrému zdraví.
Alena V.: Díky za reakci. Nechápu ale, jak můžete jako chovatelka napsat výraz „britské kotě bez PP“. Plemeno je vždy s PP, aspoň tak to chápu já. Navíc to píšete v poslední větě Vašeho příspěvku.
Co se týká příkladů, tak si to sesumírujeme:
1/ Kocourek bez PP za 3000 plus tisíce za léčení, umřel.
2/ Britský kocourek s PP za 7000 a je zdravý.
3/ Kotě bez PP, léčení za tisíce, uhynulo.
4/ Kotě bez PP za 3000, kříženec (což je u koček bez PP normální), ledvinová dieta.
5/ Kotě bez PP za 4500 a narostla mu dlouhá srst. Pokud chápu, tak je zdravé.
Další přidám já:
6/ Dvě kočky bez PP mé kamarádky (za 3500), zdravé.
Suma (uhynul/nemocný/zdravý):
Bez PP: 2/1/3
S PP: 0/0/1
Co z toho plyne? Vůbec nic, bohužel... Prosím, zkuste někdo přidat další příklady...
Odpověď pro Filipa: Proč nechci podporovat chov koček bez PP: protože např. to, co je nabízeno jako britka bez PP vůbec není britka. Je to vlastně podvod na kupujícího a kotě vůbec třeba neodpovídá standardu. Řeknu vám to na případu mého psa - labradora s PP, výstavně výborného, lidi jsou už tak zblblí množstvím labradorů bez PP, že se mě ptají, jestli je to vůbec labrador. A to samé je u koček. Mám chovného kocoura, chov. stanici nemám, kočičku jsem si nepořizovala, vím, že by to bylo krásné, ale jsem realista. Bojím se toho, že bych třeba nenašla dobré lidi, kteří by se o koťata starali dobře a neměli je jen na to, aby na nich pak odchovávali koťata bez PP a nabízeli je pak jako čistokrevná koťata bez PP. A pokud o mého kocourka nebude zájem na krytí, tak ho nechám vykastrovat. Chovatelů britek je hodně, každý zájemce si může dobře vybrat. Ale každý by si to měl dopředu důkladně rozmyslet a to se týká i pořizování obyčejných domácích kočiček. Je to zodpovědnost a úvazek na dlouho.
takovému zájemci, který si pořizuje kotě pro potěšení, je úplně jedno zda odpovídá standartu, stačí mu prostě vzhled, netouží mít obyčejnou kočku domácí ani pravé plemeno, takže kupuje takové kotě, které chce a cenově přijatelné.
Pro Alenu C.: Díky za odpověď. Musím ale jenom konstatovat, že se točíme v kruhu. To, co vy označujete jako "britka bez PP" samozřejmě nemusí odpovídat plemenu britských koček, to je přece JASNÉ! Je "bez PP" a z toho plyne "není to dané plemeno". Takže je vše v pořádku...
Nechci nic říkat, ale to co je tady napsané je blbina...nevím co znaména kočka s pp a kočka bez pp a je mi jedno kdo je nebo není chovatel, ale každá kočka má právo na majitele který ji bude mít rád...ať už umře za týden nebo dva dny...a to že tady preferujete kočky s s nějakým rodokmenem znamená, že diskriminujete ty druhé a naopak. Sám mám kotě které sem dostal protože se o něj nemohl předchozí člověk starat... a myslím si, že lepší by bylo, kdybyste tady psali jak se o kočky a koťata starat než jaké kočky si vybrat.Protože k čemu je mi chovatel který mi na stránce nutí kočku když mi k ní nedá návod? Proto se styďte že tady řešíte kraviny a radši pečujte o zvířata.Už tady nebudu ztrácet čas kvůli pár lidem co si říkají chovatelé, protože jdu pečovat o zvíře na které vy kašlete z důvodu psaní tady takových kravin.
mám nádhernou kočku, která je sice bez PP, ale opravdu vypadá jako britka, chovatelka byla seriozní, milá paní, o svoje kočky se příkladně starala, nechci se svou kočkou na výstavy a nemyslím si, že je špatné si pořídit zvíře bez PP, je mi to fuk. Pokud máte dojem, že všichni, kdo chovají zvířátka bez PP jsou barbaři, pak by jste se měla nad sebou zamyslet. Naopak znám paní, která má kočky s PP a má je v klecích. Tak se ptám- je to snad lepší chovatelka? A proč? Protože její kočky mají PP? S pozdravem Veronika
Ahojte. Uvazujeme s rodicmi o kupe kocurika britskej modrej a priznam sa, ze som chcel zaobstarat maciatko bez PP - Vzhladom na to, ze nemam zaujem chodit s nim na vystavy (co mi doteraz pripadalo ako jediny dovod na kupu maciatka s PP). Taktiez som doteraz narazil na cenu za maciatko britskej modrej okolo 15 000 sk (s PP) co je naozaj trosku moc.4000 kc by som ale kludne za kocurika s PP ,ako maznacika do domacnosti, dal. ako vidim prispevky v tejto diskusii su dost stare takze to mam chapat tak ze ceny isli za tie cca. 4 roky hore? Niesme este pevne rozhodnuti, ze kocurika chceme resp. kedy ho chceme, ale ak mi niektora z vas, mile a laskave chovatelky maciciek, moze ponuknut kocurika s PP ako mazlicka za prijatelnu cenu urcite sa na vas obratim.
Doporučuji všem lidem, kteří si chtějí pořídit kotě přečíst toto: http://www.utulek-kocky.cz/clanky/clanky/procnepredavamekotata
Názor:necháme kočičce jednou " koťátka pro radost" a pak ji dáme vykastrovat,mne vždy nažhaví do bílého žáru. První porod je vlastně na to,aby se rozestoupila pánev(než " zkostnatí") a maminka se naučíla s mláďaty zacházet. V přírodě často tato mláďata nepřežijí.Takže necháme kočičku přežít ten nejhorší porod a vykastrujeme ji.(Každý chovatel Vám řekne,že na první porod si domlouváme s veterinářem,že bude v dosahu.)Má to logiku? Nebo si chce majitel pocicmat koťátka?
Jasva | 30.1.2010 19:00:08
A co takhle námět: chci kotě s PP na mazlíka, nejraději kočičku za levný peníz. Pak ho vidím na výstavě se krčit za klecí, snad by si přál být v tu dobu neviditelný. Nebo, což je častější, najdu inzeráty - prodám koťata bez PP po rodičích s PP. V kupní smlouvě jsem měla v dodatku napsáno, že pokud se nový majitel kočičky rozmyslí a bude ji chtít uchovnit a k chovu tj. k rozmnožování, doplatí mi Kč 2.000,-. Můžete hádat 3x, kolik se jich přihlásilo. Já vám to prozradím, ani jeden. Tolik o solidnosti některých kupujících. Ještě píši na svých web. stránkách. Zatím co kočka s PP může mít do 2.let koťata 3x, kočka bez PP je krytá většinou při každé říji. Jak zdravá je taková vybydlená kočka (výraz veterináře) a jak zdravá jsou koťata od takové kočky? Ať si každý odpoví sám.
Mám 3 čičiny, dvě jsou vykastrované a jen jedna má vak a to přístup k jídlu mají stejný. Tu třetí kastrace čeká.